سلامتی

بهترین شیرین کننده رژیمی + خرید پودر شیرین کننده جایگزین شکر

تصویر مرتبط با بهترین شیرین کننده رژیمی + خرید پودر شیرین کننده جایگزین شکر با نام shirin konnde

پودر شیرین کننده جایگزین شکر معمولی امروزه طرفدارهای خاص خودشو داره. در واقع شکر معمولی به عنوان یک چاشنی و طعم دهنده تقریبا در هر فرمولاسیون غذایی قابل مشاهده است و به همین منظور مصرف محصولات مختلف برای افراد دارای رژیم های کاهش وزن و افراد دیابتی معمولا توصیه نمیشود.

از این رو دانشمندان صنعت غذا همواره به دنبال جایگزین های شکر معمولی هستند که بتوانند محدودیت غذایی را به حداقل برساند.

اریتریتول یک قند الکلی است که بیشتر به عنوان جایگزین شکر در محصولات رژیمی کاربرد پیدا کرده است طعم، بافت و ظاهری مشابه شکر معمولی دارد با این تفاوت که اندیس گلایسمیک پایین تری دارد.

در پخت و پز، اریتریتول را می توان به عنوان جایگزین شکر در دستور پخت ها استفاده کرد و شیرینی را بدون کالری و کربوهیدرات های قند اضافه کرد همچنین دارای خواص منحصر به فردی است که آن را درکیک و شیرینی مفید می کند.

اریتریتول از نظر ساختار شیمیایی به گونه ای است که پدیده قهوه ای شدن یا کاراملیزاسیون اتفاق نمی افتد اما اریتریتول می تواند به ایجاد حجم و بافت مناسب برای محصولات پخته شده کمک کند، علاوه بر این کیک شیرینی را مرطوب و لطیف می کند.

ترکیب اریتریتول با استویا و بیکینگ پودر میتواند بافت و طعم مطلوبی در محصولات رژیمی ایجاد کند از طرف دیگر با کاهش محتوای شکر معمولی میتواند باعث ایجاد محصولات مناسب افراد دیابتی شود.

پودر شیرین کننده هنگامی که با استویا و بیکینگ پودر ترکیب می شود، می تواند به ایجاد شیرینی و بافت مطلوب در محصولات آرذی کمک کند، در حالی که به کاهش محتوای قند کلی دستور غذا کمک می کند.

استویا یک شیرین کننده طبیعی است که اغلب در ترکیب با اریتریتول در پخت استفاده می شود، زیرا می تواند شیرینی شدیدتری نسبت به اریتریتول به تنهایی ایجاد کند.

بیکینگ پودر یک عامل خمیر کننده است که به ایجاد برآمدگی و بافت در محصولات پخته شده کمک می کند. اریتریتول، استویا و بیکینگ پودر با هم می توانند به ایجاد غذاهای پخته خوشمزه و سالم کمک کنند که نسبت به دستور العمل های سنتی قند و کالری کمتری دارند.

آیا می توان از اریتریتول به جای شکر در انواع شیرینی ها استفاده کرد؟

اریتریتول را می توان به عنوان جایگزین شکر در بسیاری از انواع کیک و شیرینی چه برای افراد دیابتی و چه برای افراد دارای رژیم کتوژنیک استفاده کرد اما ممکن است برای بعضی از دستور پخت ها مناسب نباشد.

اریتریتول را می توان برای شیرین کردن کیک، کلوچه و سایر محصولات پخته شده استفاده کرد، اما ممکن است برای دستور العمل هایی که برای ساختار نیاز به شکر دارند، مانند ایجاد رنگ قهوه ای ناشی از کاراملیزاسیون مناسب نباشد.

اگر اریتریتول را به تنهایی در دستور پخت خود جایگزین شکر میکنید حتما در نظر داشته باشید که میزان قدرت شیرین کنندگی اریتریتول کمتر از شکر است و باید نسبت اریتریتول جایگزین شکر بیشتر از مقدار شکر معمولی باشد.

از طرف دیگر اگر اریتریتول شما دانه درشت است حتما قبل از استفاده در دستور پخت کیک و شیرینی ها خود آن را آسیاب نمایید.

بهترین شیرین کننده رژیمی + خرید پودر شیرین کننده جایگزین شکر

چگونه می توان اریتریتول را آسیاب کرد تا بافت ریزتری پیدا کند؟

اریتریتول را با استفاده از غذا ساز یا آسیاب قهوه میتوان پودر کرد اما مراقب باشید دستگاه آسیاب را پر نکنید که بتوان یکدست آسیاب شود

نکته دیگر در آسیاب اریتریتول این است که حتما در حد معقول آسیاب شود تا بتوان به خوبی با اریتریتول کار کرد.

در نهایت حتما حتما اریتریتول آسیاب شده را باید در یک محیط خنک و بدون رطوبت نگهداری کنید. در غیر این صورت جذب رطوبت می کند و کار با اریتریتول مشکل خواهند.

اریتریتول آسیاب شده را می توان به همان روشی که اریتریتول آسیاب نشده در دستور پخت ها استفاده کرد، اما ممکن است راحت تر حل شود و بافت نرم تری در محصولات پخته ایجاد کند.

علاوه بر این آسیاب کردن اریتریتول می تواند به کاهش اثر خنک‌کننده‌ای که اریتریتول در مقادیر زیاد مصرف کمک کند و آن را برای بعضی از دستور پخت ها مناسب‌تر می‌کند.

نکات مهم در استفاده از پودر شیرین کننده جایگزین شکر

از مقدار مناسب اریتریتول استفاده کنید

اریتریتول شیرینی کمتری نسبت به شکر دارد، بنابراین ممکن است برای دستیابی به میزان شیرینی مطلوب در محصولات پخته شده، نیاز به استفاده بیشتر از آن داشته باشید. یک قانون کلی خوب این است که از 1.3 تا 1.5 برابر مقدار اریتریتول به اندازه شکر استفاده کنید

آن را به بافت ریز خرد کنید

همانطور که قبلاً اشاره کردم، اریتریتول می تواند بافت دانه ای داشته باشد که ممکن است به خوبی در محصولات پخته حل نشود. آسیاب کردن اریتریتول به بافت ریزتر می تواند به کاهش این مشکل و ایجاد بافت نرم تری در محصولات پخته شده شما کمک کند.

بهترین شیرین کننده رژیمی + خرید پودر شیرین کننده جایگزین شکر

کمی مایع اضافی اضافه کنید

اریتریتول گاهی اوقات می تواند باعث خشک شدن محصولات پخته شود، بنابراین ممکن است لازم باشد کمی مایع اضافی به دستور غذا اضافه کنید تا جبران شود. این می تواند به شکل آب، شیر یا یک ماده مایع دیگر باشد.

ترکیب شیرین کننده های مختلف

اریتریتول را می توان با شیرین کننده های دیگر مانند استویا یا زایلیتول ترکیب کرد تا مشخصات شیرینی کامل تری در محصولات آردی ایجاد کند که امروزه فرمولاسیون های مختلف شیرین کننده های رژیمی را می توان در فروشگاه های مختلف مشاهده کرد.

از مهم ترین و با کیفیت ترین مخلوط استویا و اریتریتول میتوان به استویا اریتریتول ریودیان موجود در فروشگاه دکتر استویا اشاره

خرید شیرین کننده استویا اریتریتول

اثر خنک کنندگی اریتریتول

در حالت عادی اریتریتول قدر شیرین کنندگی نرمالی دارد و معمولا ترکیب اریتریتول کنار سایر شیرین کننده های دیگر طعم طبیعی ایجاد می کند. اما اگر از اریتریتول به تنهایی و در حجم بالا استفاده شود احساس خنکی خاصی همراه با شیرین کنندگی در محصول خوراکی ایجاد می کند.

پس اگر قرار است از اریتریتول در حجم بالا استفاده کنید حتما باید به این نکته واقف باشید که در فرمولاسیون خود مد نظر قرار دهید.

بررسی دستور پخت های مختلف

اریتریتول می تواند در بسیاری از انواع محصولات پخته شده به خوبی عمل کند، اما ممکن است برای همه دستور العمل ها مناسب نباشد. دستور العمل های مختلف را آزمایش کنید تا آنهایی را بیابید که با اریتریتول بهترین کار را دارند و دستور العمل های خود را ایجاد کنید که از اریتریتول به عنوان جایگزین شکر استفاده می کنند.

نحوه ی استفاده از اریتریتول در نوشیدنی ها

اریتریتول را می توان به عنوان جایگزین قند در بسیاری از انواع نوشیدنی ها از جمله چای، قهوه، اسموتی ها و کوکتل ها استفاده کرد. در اینجا چند نکته برای استفاده از اریتریتول در نوشیدنی ها آورده شده است.

مقدار مناسب پودر شیرین کننده

قدرت شیرین کنندگی اریتریتول کمتر از شکر است  و اگر به دنبال جایگزینی کامل شکر معمولی توسط شیرین کننده رژیمی مثل اریتریتول هستید تقریبا باید 1/5 برابر شکر اریتریتول را اضافه کرد.

اگر از مخلوط اریتریتول با سایر شیرین کننده ها استفاده می کنید حتما در نظر داشته باشید که لیبل روی بسته را مشاهده نمایید و نسبت شیرین کنندگی در مقایسه با شکر معمولی را بررسی نمایید.

سرعت انحلال کمتر از شکر معمولی

سرعت انحلال شیرین کننده اریتریتول کمتر از شکر معمولی است و همین موضوع را باید در فرمولاسیون خود مد نظر داشته باشید که همنگام افزودن

افزودن گام به گام شیرین کننده رژیمی به نوشیدنی

اریتریتول وقتی به مقدار زیاد مصرف شود می تواند اثر خنک کنندگی داشته باشد که در برخی از نوشیدنی ها قابل توجه است. اگر در استفاده از اریتریتول تازه کار هستید، با مقدار کمی شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید تا میزان شیرینی مناسب برای ذائقه خود را پیدا کنید.

مخلوط شیرین کننده استویا با اریتریتول و یا سایر شیرین کننده های کم کالری

اریتریول را میتوان در کنار سایر شیرین کننده های دیگر که مانند اریتریتول کم کالری یا صفر کالری هستند مصرف کرد. برای مثال فرمولاسیون های مختلف مانند استویا، اریتریتول و زایلیتول هم موجود هست که تقریبا یک و نیم تا دو برابر شکر معمولی شیرینی ایجاد می کند.

خرید شیرین کننده زایلیتول

بهترین شیرین کننده رژیمی + خرید پودر شیرین کننده جایگزین شکر

جهت خرید شیرین کننده های رژیمی جایگزین شکر میتوان از طریق فروشگاه دکتر استویا ثبت سفارش نمایید.

ترکیب پودر شیرین کننده رژیمی با سایر نوشیدنی

اریتریتول را میتوان به راحتی برای نوشیدنی های رژیمی استفاده کرد اما در بعضی از آبمیوه های رژیمی طعم دلپذیر تری نسبت به بقیه ایجاد می کند.

به خاطر همین امر سعی داشته باشید که آبمیوه های مختلف را امتحان کنید و در نهایت با پیروی از این نکات، می توانید با موفقیت از اریتریتول در نوشیدنی های کم کالری خود استفاده کنید و نوشیدنی های خوشمزه و سالمی تهیه نمایید که نسبت به دستور پخت های سنتی قند و کالری کمتری دارند.

خرید شیرین کننده رژیمی جایگزین شکر

برای اطلاع از قیمت شیرین کننده رژیمی جایگزین شکر میتوانید از طریق فروشگاه محصولات رژیمی دکتر استویا اقدام به خرید بفرماییید. در فروشگاه محصولات رژیمی دکتر استویا میتوانید طیف وسیعی از محصولات رژیمی را مشاهده ئ تهیه نمایید.

در کنار فروش محصولات رژیمی شما اگر سوالات خاصی در رابطه با نحوه ی مصرف محصولا رژیمی دارید حتما با شماره های پشتیبانی موجود در سایت تماس حاصل فرمایید تا همکاران مشاوره تغذیه و صنایع غذایی شما را راهنمایی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *